Instagram trece printr-un proces complex de actualizări. Aplicația deja a suferit modificări, dar nu este tot, încă mai urmează. Nimeni, însă, nu se aștepta ca gigantul cu peste două miliarde de utilizatori să taie funcții important, în loc să adauge.
După ce a devenit populară prin modul agresiv și ostentativ în care „a furat” funcții de la TikTok, Instagram se pare că trece printr-o altă reinventare. Timp de câțiva ani, a încurajat companiile și diversele entități din spatele conturilor de business să-și implementeze pe platformă un fel de magazin virtual.
Astfel, dacă vedeai o reclamă la un produs pe aplicația celor de la Meta, aveai și posibilitatea să cumperi produsul. De acum înainte, acest lucru nu va mai fi posibil.
Spre surprinderea utilizatorilor de Instagram și a celor care administrau un magazin virtual prin platforma Meta, butonul prin care puteai accesa rapid acel magazin a fost eliminat pentru toți utilizatorii.
Cu câțiva ani în urmă, Instagram a integrat în profilurile care își doreau acest lucru o secțiune de cumpărături din care, prin comisioane, spera să-și crească veniturile. Pentru a simplifica accesul la această funcție, a fost adăugat un buton suplimentar pe profilul doritorilor, notează Playtech.
Butonul cu pricina a fost desființat, iar în locul secțiunii Shopping, dintr-un motiv foarte ciudat, a fost introdusă secțiunea de notificări. În teorie, funcția nu a fost desființată complet, dar a fost „ascunsă” în meniul secundar aferent unei pagini, cei cu câteva bulinuțe, unde găsești postările salvate și lista de persoane apropiate.
În practică, este improbabil să mai ajungă cineva la ea, iar această schimbare este percepută ca o scădere semnificativă a interesul Instagram pentru comerț. Surse din interiorul rețelei de socializare au afirmat că opțiunea respectivă va fi desființată definitiv în martie 2023.