Meta dezactivează rețeaua de propagandă rusă. În centrul operaţiunii se află circa 60 de site-uri care imitau site-urile unor media cunoscute

Meta dezactivează rețeaua de propagandă rusă. În centrul operaţiunii se află circa 60 de site-uri care imitau site-urile unor media cunoscute
Foto: Pixabay

Meta, compania-mamă a Facebook şi Instagram, a anunţat marţi că a destructurat o importantă reţea de dezinformare despre războiul dus de Rusia în Ucraina, relatează Associated Press.

O rețea extinsă de dezinformare originară din Rusia a căutat să folosească sute de conturi false de rețele sociale și zeci de site-uri de știri false pentru a răspândi punctele de discuție ale Kremlinului despre invazia Ucrainei, a dezvăluit marți Meta.

Reţeaua rusă posta acolo articole care criticau Ucraina

Operaţiunea rusă a început în mai şi a vizat în principal Germania, dar şi Franţa, Italia, Ucraina şi Marea Britanie, a explicat David Agranovich, un reprezentant al Meta, în cadrul unei discuţii cu jurnaliştii.

Compania , care deține Facebook și Instagram, a declarat că a identificat și dezactivat operațiunea înainte de a putea câștiga o audiență largă. Cu toate acestea, Facebook a spus că este cel mai mare și mai complex efort de propagandă rusesc pe care l-a găsit de la începutul invaziei .

În centrul operaţiunii se aflau circa 60 de site-uri care imitau site-urile unor media cunoscute, printre care ziarele germane Spiegel şi Bild, cotidianul englez The Guardian sau agenţia italiană de presă ANSA.

Peste 2.000 de conturi și pagini false pe Facebook

Conturile false de pe rețelele sociale au fost apoi folosite pentru a difuza link-uri către știrile false și alte postări și videoclipuri pro-ruse pe Facebook și Instagram, precum și pe platforme precum Telegram și Twitter. Rețeaua a fost activă pe tot parcursul verii.

„Probabil este vorba de cea mai importantă şi mai complexă operaţiune de origine rusească pe care am întrerupt-o de la începutul războiului din Ucraina”, existând „o combinaţie cu adevărat neobişnuită de sofisticare şi de forţă brută”, potrivit lui Agranovich.

Răspândirea de articole pe reţelele de socializare s-a făcut în special prin achiziţia de publicitate sau de conturi false care nu au avut mare succes, fiind adesea detectate automat de sistemele de alertă ale Meta.

În total, compania californiană a precizat că a blocat 1.633 de conturi, 793 pagini şi un grup pe Facebook, precum şi 29 de conturi pe Instagram.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`