Trei incidente la Pasajul Unirii, în doar câteva zile de când primarul Daniel Băluță l-a redeschis circulației. Date contradictorii privind lucrările de reabilitare și plafonul tunelului. Efectele asupra traficului

Trei incidente la Pasajul Unirii, în doar câteva zile de când primarul Daniel Băluță l-a redeschis circulației. Date contradictorii privind lucrările de reabilitare și plafonul tunelului. Efectele asupra traficului
Încă un incident la Pasajul Unirii din Capitală. Un TIR a rămas blocat la intrarea în tunel. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Traficul rutier prin Pasajul Unirii din Capitală a fost blocat joi, după ce un TIR s-a înțepenit în intrarea în tunel. Este al treilea astfel de incident petrecut în doar câteva zile, de când pasajul a fost din nou dat în circulație. Acesta a fost reabilitat peste vară de către Primăria Sectorului 4, condusă de Daniel Băluță. Lucrările au durat 77 de zile și au costat 12 milioane de euro. La final, Primăria Sectorului 4 a transmis că pasajul a devenit cel mai sigur tunel rutier din România, dar şi cel mai tehnologizat din ţară.

Deocamdată, însă, nu se știe ce s-a întâmplat de autovehiculele mari nu mai încap în pasaj.

Consilierul general USR Nicorel Nicorescu s-a întrebat, pe Facebook, care sunt motivele accidentelor: Oare a ridicat constructorul de la Primăria Sectorului 4 prea mult calea de rulare asfaltată sau a coborât prea mult plafonul?

Primarul Daniel Băluță a insistat că „această limită de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea Pasajului Unirii”.

În schimb, șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje, fostul consilier pe probleme de infrastructură al Gabrielei Firea, a susținut pentru SpotMedia că, într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât. Pe de altă parte, „niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a punctat acesta.

De precizat că Marius Coaje a introdus și o nuanță în discuție. În timp ce primarul spune că „această limită de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitare”, șeful de lucrări a explicat: „În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri. În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare”.

Daniel Băluță: Limita de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea Pasajului Unirii

Joi dimineață, un TIR a rămas blocat la intrarea în Pasajul Unirii. El a acroșat limitatorul care verifică înălțimea maximă admisă. Atât limitatorul, cât și tirul au fost avariate.

În primele două incidente de același fel au fost implicate autocare.

Primarul Daniel Băluță a spus că șoferul a ignorat semnul de circulaţie pe care era specificată clar înălțimea maximă. El a precizat că limita de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea tunelului.

„Un TIR de 4,2 metri înălțime a rupt poarta de fier montată înaintea intrării în Pasajul Unirii!

Deși indicatorul montat pe poarta de la intrarea în tunel arată CLAR că limita de înălțime este de 3,5 metri, șoferul nu a respectat semnul rutier.

Vă reamintesc faptul că această limită de înălțime de 3,5 metri a existat și înainte de reabilitarea Pasajului Unirii”, a scris Primarul Sectorului 4, pe Facebook.

Marius Coaje: La Pasajul Unirii s-a coborât plafonul cu 15 cm, din rațiuni de siguranță

Șeful de lucrări din partea Primăriei Sectorului 4, Marius Coaje a explicat, pentru SpotMedia, că plafonul pasajului a fost coborât din rațiuni de siguranță, dar acest lucru nu schimbă cu nimic situația.

„Incidente existau și înainte de consolidare. Dar rămâneau vehiculele blocate în interiorul pasajului. Se desumflau roțile mașinii blocate, iar aceasta era scoasă afară.

Într-adevăr, plafonul pasajului a fost coborât cu 15 centimetri. A fost necesar, ca să intre toate paturile de cabluri, toate corpurile de iluminat și tot ce înseamnă automatizare pentru ventilatoarele montate în pasaj.

În pasaj avem o înălțime de 3 metri și 70 de centimetri. Iar poarta impune restricție la 3 metri și 50 de centimetri.

În trecut exista o problemă. Poarta de gabarit îți indica 3 metri și 70 de centimetri. Dar ea era montată la înălțime mai mare.

Și șoferii treceau de acea poartă, intrau în pasaj și – dacă mașina avea o înălțime mai mare – rămâneau blocați înăuntru. Și, cu ajutorul poliției și al IGSU, li se dezumflau roțile și erau scoși afară.

Evenimentul de astăzi a fost cauzat de un șofer turc, care a susținut că prin pasaj i-a indicat aplicația de navigare că trebuie să meargă. El, în mod clar, nu avea ce să caute acolo.

Niciodată tirurile nu au trecut prin pasaj. Avea o înălțime de 4 metri și 20 de centimetri. N-ar fi încăput niciodată! A avariat poarta de gabarit. Și i se va face deviz să achite daunele. Și-a stricat tirul… a creat o pagubă destul de mare.

La incidentul anterior, a fost un autocar care n-a avut loc în pasaj din cauza aparatului de aer condiționat care bănuiesc că a fost montat ulterior achiziției și a crescut înălțimea vehiculului.

Per total, niciodată autocarele mari și tituri n-au avut loc în pasaj. Cei 15 centimetri cu care s-a coborât plafonul – din motive de siguranță – nu schimbă cu nimic situația”, a explicat Marius Coaje pentru Spotmedia.ro.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`