Preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, Corina Martin, a precizat că aproximativ 120.000 turisti îşi fac vacanţa pe litoralul românesc, cifre în creştere, pentru această perioadă de timp, relatează News.ro.
Conform celor spune de Corina Martin, nu turiştii sunt „de vină” pentru numărul scăzut de rezervări și nici tarifele pentru şezlonguri. Aceasta dă vina în schimb pe bugetele de promovare ale Greciei şi Bulgariei, de 30-40-50 milioane de euro, în comparație cu ”zero euro promovare cheltuiţi de România”.
În schimb, din cele spuse de Preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, nu e clar daca aceasta făcea referire la cheltuielile de promovare ale hotelierilor din România.
”În jur de 120.000 turişti pe litoralul românesc, cifre în creştere clară, în această perioadă, în apropierea începutului de august – luna vacanţelor în România şi în Europa. Din estimările pe care le am de la turoperatori, toate destinaţiile din bazinul Mării Negre au fost afectate de scăderi ale cererii de vacanţe în acest sezon, ca efect al situaţiei din Ucraina – care a generat reticenţă şi rezerve în alegerea zonei de litoral la Marea Neagră. Un procent de 20% scădere, în medie, în România şi Bulgaria, mai ales. Dar şi în Turcia şi Grecia, chiar, unde media e, totuşi, puţin mai mica”, a precizat Corina Martin, preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa.
De asemenea, Corina Martin mai spune că ”Peste toate aceste efecte, s-au adăugat, nefericit şi iresponsabil, lipsa oricărei campanii de promovare a destinaţiilor româneşti (vinovaţi – Ministerul public şi administraţiile locale de pe litoral), precum şi decizii de Consilii locale care au alungat turiştii către alte staţiuni şi destinaţii, în loc să îi atragă (taxe nejustificat de mari pentru parcare, de exemplu, cum a fost cazul la Constanţa).”
„Să nu omitem însă un element esenţial. Anume că turismul Bulgariei, Turciei şi al Greciei nu trăieşte din turişti bulgari, turci sau greci, ci din turişti europeni, români, ruşi etc. Ţări cu bugete de promovare importante, bugete consumate pe acele ţări de unde îşi propun (şi reuşesc) să atragă turişti. Inclusiv pe români”, a adăugat Corina Martin.