Cu toate că în fiecare an adună peste două milioane de turişti, Bucureşti pică testul ospitalităţii.
Limba engleză este necunoscută la majoritatea ghișeelor de transport în comun, precum şi în magazine. Informaţii în engleză sunt doar la muzee şi obiective turistice, iar singurul centru de informare pentru turiști străini e în subteran, potrivit observatornews.ro.
Fiecare turist străin care ajunge în București își începe aventura chiar din aeroport. Unii angajați de la casele de bilete pentru autobuz nu cunosc nici măcar expresii uzuale într-o limbă de circulaţie internaţională.
Turist străin: Două bilete cu o singură călătorie.
Funcționar ghișeu: Bilet sau …
Turist străin: Vrem să ajungem în Centrul Vechi.
Funcționar ghișeu:Deci două bilete.
Turist străin: Şi staţia de taxi?
Funcționar ghișeu: În aeroport, aici, jos, parter.
„Să mergem cu autobuzul este mai dificil pentru că nu ştim cum circulă, iar casele de bilete sunt închise”, mărturisește o tânără.
„Ar putea să fie simplificat, pentru că multă lume nu înţelege că trebuie să apese butonul doi pentru două persoane”, crede un ghid turistic.
Nici în magazine nu le este uşor străinilor care nu ştiu limba română.
„Cu mulţi dintre cei care lucrează în magazine comunici foarte greu”, spune o turistă străină. „Dar e ok. Înţelegem”.
În București există un singur centru de informare turistică, ascuns în subteran la staţia de metrou de la Universitate. Turiștii străinii care îl găsesc sunt întâmpinaţi cu hărţi şi indicaţii, doar că de cele mai multe ori tot în limba română.
„S-a văzut şi anul trecut, când Bucureştiul a găzduit câteva meciuri de fotbal din campionatul Euro 2020. Mulţi suporteri străini nu au putut să fie şi turişti pentru că nu au găsit multe puncte de informare turistică. Nu a avut cine să-i îndrume”, povestește Traian Bădulescu, agent de turism.