Cel mai aglomerat aeroport din Europa încearcă să evite haosul. Heathrow din Londra limitează numărul de pasageri

Cel mai aglomerat aeroport din Europa încearcă să evite haosul. Heathrow din Londra limitează numărul de pasageri
Foto: Hepta - DPA Images / Jonathan Brady

Aeroportul Heathrow din Londra a anunțat că va limita numărul de pasageri care pleacă la 100.000 pe zi în această vară pentru a limita cozile, întârzierile la bagaje și anulările, și a cerut companiilor aeriene să nu mai vândă bilete pentru zborurile care ar putea fi reduse, transmite Reuters.

Această măsură este însă criticată de unii. Un fost director al celui mai mare operator de pe Heathrow, British Airways, menționează că aeroportul a subestimat viteza de redresare și s-a concentrat pe profituri în detrimentul companiilor aeriene care trebuie să plătească acum nota de plată.

Numărul zilnic de pasageri este în creștere

Aeroportul depune efort pentru a face față numărului de cereri crescute de după pandemie. Heathrow a avut între 110.000 și 125.000 de plecări zilnice de pasageri în iulie și august 2019.

Reprezentanții aeroportului au menționat că e nevoie de mai multe măsuri.

„Unele companii aeriene au luat măsuri semnificative, dar altele nu au făcut-o, iar noi credem că este nevoie de măsuri suplimentare acum pentru a ne asigura că pasagerii au o călătorie sigură și fiabilă”, a declarat marți directorul general John Holland-Kaye într-o scrisoare deschisă.

„Prin urmare, am luat decizia dificilă de a introduce un plafon de capacitate începând cu 12 iulie și până la 11 septembrie.

Recunoaștem că acest lucru va însemna că unele călătorii de vară vor fi fie mutate într-o altă zi, pe un alt aeroport sau vor fi anulate și ne cerem scuze celor ale căror planuri de călătorie sunt afectate”, a adăugat el.

Măsuri întreprinse de alte aeroporturi

Aeroportul londonez a anunţat că plafonul a fost în linie cu limitele implementate la alte aeropurturi europene.

Aeroportul Schiphol din Olanda a limitat numărul de pasageri cu aproximativ 16% mai puțin față de nivelurile din 2019, în timp ce Frankfurt a redus numărul de zboruri la orele de vârf.

„Le cerem partenerilor noștri aerieni să nu mai vândă bilete de vară pentru a limita impactul asupra pasagerilor”, a spus directorul general John Holland-Kaye.

Cel mai mare client al aeroportului, British Airways, a redus deja mii de zboruri din orarul său din această vară din cauza lipsei de personal.

În ultimile săptămâni, lipsa de personal a sectorului aviatic, a provocat cozi lungi și probleme legate de bagaje.

Noile restricții sunt criticate

Șeful unui organism care reprezintă companiile aeriene mondiale a criticat marți noile restricții de la Heathrow din Londra. Cu toate acestea, el a recunoscut că măsurile ar oferi companiilor aeriene și pasagerilor posibilitatea de a planifica și de a evita întârzieril

„Sunt surprins că Heathrow nu a reușit să se organizeze mai bine decât atât. Companiile aeriene au prezis un trafic mai mare decât Heathrow a previzionat… este clar că au greșit complet.

Să le spui companiilor aeriene să nu mai vândă – ce lucru ridicol pentru un aeroport să spună unei companii aeriene. Heathrow încearcă să maximizeze profitabilitatea pe care o obține în detrimentul companiilor aeriene”, a declarat Walsh pentru Reuters.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`