ANPC spune că Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care fuseseră făcute aproape 180.000 de rezervări și se plătiseră peste 66,5 milioane lei

ANPC spune că Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pentru care fuseseră făcute aproape 180.000 de rezervări și se plătiseră peste 66,5 milioane lei
Foto simbol: Pixabay

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor susține că începând din 30 aprilie, când au fost ridicate majoritatea restricțiilor anti-pandemie, compania aeriană Blue Air a anulat peste 11.200 de zboruri pe care fuseseră făcute aproape 180.000 de rezervări și se plătiseră peste 66,5 milioane lei, transmite Economedia.ro.

Blue Air a recidivat, spune ANPC

ANPC – care anunța miercuri că a încheiat cercetarea de fond și că urmează să fie stabilită amenda pentru companie – spune că Blue Air nu le-a oferit călătorilor o justificare pentru anularea zborurilor, nu a rambursat contravaloarea biletelor și nici nu a plătit compensații. Mai mult, deși i s-a atras atenția cu privire la practica comercială, operatorul aerian a recidivat.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) comunică neregulile întâlnite de echipa de control, până la data de 14 iunie 2022, urmând ca, aşa cum a anunţat deja, cuantumul amenzii să fie stabilit ulterior, conform prevederilor transpunerii nîn legislaţia naţională a Directivei europene Omnibis, în urma publicării în Monitorul Oficial a procedurii care se aplică în acest caz”, a menționat Autoritatea.

Potrivit ANPC, Blue Air a recidivat, cu toate că în 2021 și 2022 au fost realizate mai multe verificări în urma cărora s-au constatat nereguli similare, iar compania a fost avertizată.

„Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorităţii restricţiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) şi până la data de 14 iunie 2022 – când rezultatele cercetărilor au fost aduse la cunoştinţa reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri. Acestora le corespund 178.405 rezervări pentru care s-au efectuat plăţi în valoare toatală de 66.585.967,68 lei calculate la cursul în lei comunicat de BNR în data de 14.06.2022 al valutelor, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri”, a mai precizat ANPC.

Cele 20 state, notează ANPC, totalizează 92% din populaţia totală a Uniunii şi sunt: Croaţia, Luxemburg, Polonia, Portugalia, Austria, Grecia, Olanda, Irlanda, Bulgaria, Danemarca, Spania, Suedia, Finlanda, Germania, Belgia, Franţa, Italia, Cipru şi România.

„Echipa de comisari ANPC a lucrat, în tot acest timp, în colaborare cu Centrul European al Consumatorilor România, care a centralizat un număr de 924 de reclamaţii transfrontaliere referitoare la serviciile operatorului aviatic, primite la nivelul reţelei ECC-Net. Numărul de anulări de zboruri precizat a vizat rezervări realizate începând cu 30 aprilie 2021 şi continuând cu anii 2022 şi 2023”, a mai spus ANPC.

ANPC susține că, pentru multe din zborurile planificate, anularea s-a făcut la scurt timp de la punerea la dispoziţie pe piaţă a ofertei de zbor.

„Numărul anulărilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciază în mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se referă doar la valoarea efectivă a acestor bilete, ci şi la faptul că, nu de puţine ori, consumatorii le achiziţionează în scopuri bine stabiliet: vacanţe, concedii, în interes personal, medical şi altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masă, acces obiective turistice, transfer/legături cu alte zboruri”, a punctat ANPC.

ANPC consideră că practica operatorului economic de a lansa oferte, de a îndemna către achiziţionarea biletelor, în multe cazuri, la un preţ avantajos (beneficiind de diverse promoţii) pentru consumatori, în condiţiile în care aceştia plătesc sumele aferente zborului şi, în multe cazuri, după o scurtă perioadă, operatorul economic anulează zborurile, fără a oferi o justificare aferentă anulării, precum şi fără a proceda la restituirea contravalorii achitate şi a compensaţiilor cuvenite în aceste situaţii este, conform Regulamentului CE 261/2004, considerată a fi o practică comercială incorectă,  contrară cerinţelor diligenţei profesionale”.

Instituția i-a îndemnat pe cetățeni să reclame orice astfel de situație, indiferent despre ce companie este vorba.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`