Dacia Duster va ajunge pe piața din Australia. Lucrurile nu sunt favorabile mărcii românești, intermediarul nu vrea logo-ul mărcii pe capotă

Dacia Duster va ajunge pe piața din Australia. Lucrurile nu sunt favorabile mărcii românești, intermediarul nu vrea logo-ul mărcii pe capotă
Sursa Foto: Hepta.ro

Dacia Duster va fi prezentă pe piața din Australia, precum și alte modele ale mărcii. Potrivit profit.ro, negocierile dintre Renault Group și unul dintre importatorii de autoturisme din Australia, care și-a exprimat dorința de a vinde mașini Dacia pe piața locală, au ajuns în momentul în care lucrurile nu sunt favorabile mărcii românești, având în vedere lipsa renumelui.

Dacia Duster va fi exportată în Australia, dar intermediarul nu vrea logo-ul mărcii pe capotă

„Credem că produsele sunt bune. Ne-am uitat atent la ei. Ne uităm la Dacia de 10 ani. Până acum nu erau pregătiți să intre pe piață. Imediat ce Luca de Meo a preluat conducerea Renault, am vorbit cu el despre asta”, a declarat un director al companiei care distribuie mai multe mărci auto pe piața din Australia.

Dialogurile inițiale vorbeau despre Sandero și Stepway, luând în calcul și Duster, dar și pickup-ul Oroch, care se vinde doar pe anumite piețe și exclusiv sub brandul Renault. Această ideea a fost apreciată ca fiind una bună și de presa din această țară, care a susținut că Dacia merită să fie prezentă pe piață cu modelele sale.

De asemenea, unul dintre managerii Ateco a transmis că intrarea Dacia în Australia nu mai stă sub semnul îndoielii: „Este cert că mergem mai departe, pentru Duster vedem o bună oportunitate pentru Australia, dar nu va fi actualul Duster, va fi noul Duster. Vedem un viitor grozav pentru el”.

Există o dificultate care are în vedere analizele de piață care au testat notorietatea celor două mărci ale grupului și au arătat că, pentru a impune Dacia, ar fi nevoie de costuri mari de marketing, în timp ce Renault este deja cunoscută, iar mașinile ar putea fi vândute și la prețuri mai ridicate.

Piața de auto din Australia, una dintre cele mai dificile și pretențioase din lume

Potrivit importatorului Ateco, mașinile Dacia s-ar putea vinde în câteva mii de exemplare pe an, la început, dar cu o țintă de câteva zeci de mii anual, într-un timp scurt. Având în vedere că în Australia mașinile au volan pe dreapta, mașinile Dacia importate vor fi aduse din aceleași sursa ca în Africa de Sud, o parte fiind produse de uzina Nissan locală.

Odată cu noul Duster vor fi rezolvate și îngrijorările referitoare le normele de siguranță, care ar fi pus probleme actualei generații Duster, după cum scrie presa din Australia. Cu toate acestea, viitoarea generație a SUV-ului românesc va avea o gamă complet nouă de motoare, precum cea hibrid, cu opțiuni de cutie automată, ceea ce ar face din acest model unul mult mai atractiv decât cel actual, pentru o piață în care cutiile manuale nu sunt foarte populare.

Australia s-a dovedit o piață extrem de dificilă și pretențioasă pentru mărci mult mai sofisticate. Ford, Toyota sau General Motors și-au închis producția, iar unii chiar afacerile din această țară, în ultimul deceniu, pentru că nu au reușit să facă față pretențiilor cumpărătorilor locali, în timp ce alții au intrat puternic pe piață, cum este cazul sud-coreenilor de la Kia și Hyundai.

Renault și-a închis propria companie de import și distribuție și a predat această activitate unui importator local.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`