Germania: Singurul stat european fără limită de viteză pe autostrăzi ar putea renunța la această măsură

Germania: Singurul stat european fără limită de viteză pe autostrăzi ar putea renunța la această măsură
/ Foto: Pixabay.com

Miniștrii Mediului din  landurile Germaniei au avut o întâlnire care a condus la un vot în premieră, în ceea ce privește introducerea unei limite de viteză pe șosele. Întâlnirea a avut loc în cadrul unei conferințe în Wilhelmshaven.

Germania este singura țară europeană care nu are o astfel de limitare legislativă.

Pas uriaș pentru introducerea unei limite de viteză pe șoselele din Germania

„Trebuie să promovăm protecția climatică printr-o limită a vitezei”, a specificat ministrul mediului din Saxonia Inferioară, Olaf Lies.

În cadrul votului, au existat și două opinii separate. Astfel că, miniștrii din Bavaria și North Rhine – Westphalia au semnat un memorandum prin care au specificat că nu sunt de acord cu această măsură, „din motive de proporționalitate”. În schimb,  la finalul votului, Olaf Lies a specificat că votul „pentru” a fost totuși unanim, conform Profit.ro.

În timpul conferinței, miniștrii au explicat că o limitare a vitezei legale va reprezenta „o măsură rapidă și eficientă pentru a economisi multe milioane de litri de combustibil și tone de CO2 anual”, pe fondul războiului din Ucraina.

Recomandările de introducere a unor limite de viteză pe șoselele de tip autostradă din Germania sunt diferite.  De exemplu, propunerea lansată de Greenpeace, solicită o limitare la 100 km/h a vitezei maxime pe autbahn, pe perioada războiului, cu 80 km/h pe drumuri naționale și 30 km/h în orașe.

Ce părere au germanii despre această măsură

Potrivit unui sondaj realizat în rândul șoferilor,  52% sunt împotriva unei limite generale pe autobahn. Sondajele la nivelul populației generale arată că între 50 și 60% sunt de acord cu limita de viteză.

În prezent, Germania nu are o limită oficială de viteză pe autostradă, însă aproape o treime din autostrăzile sale au limitări punctuale, ca urmare a condițiilor tehnice ale acestor autostrăzi.

Conform presei germane autostrăzile sunt cele mai sigure șosele din țară. Pe ele se înregistrază de trei ori mai puțini răniți și de patru ori mai puține decese decât pe drumurile naționale, potrivit sursei citate.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:26 - Ilie Bolojan: Fără Ordonanța „trenuleț” intram în incapacitate de plată. Mai ales anul trecut am angajat cheltuieli mai mari decât ne-am permis ca țară (VIDEO)
23:59 - Bolojan: Cred că Antonescu e candidatul comun al coaliției și că aceste lucruri se vor clarifica și la PSD / Dacă nu se stabilește rapid un calendar electoral, probabilitatea să se țină alegerile înainte de Paște e foarte scăzută (VIDEO)
23:39 - Nicușor Dan spune că a comandat un sondaj: La intenția de vot, primul e Călin Georgescu – peste 40%
23:25 - Călin Georgescu se autointitulează „președintele ales al României” și dă dispoziții instituțiilor: Parlamentul să anuleze mandatul dictatorial al lui Iohannis, Parchetul să cerceteze fraudarea alegerilor de către PSD, PNL, Iohannis și CCR
23:05 - Vasile Dîncu (PSD): Crin Antonescu a fost un candidat de rezervă. Nu știm dacă mai este potrivit
22:44 - Marcel Ciolacu, prima reacție după ce Crin Antonescu și-a suspendat candidatura la prezidențiale
22:26 - Bolojan: Săptămâna care vine cred că e o perioadă potrivită să se stabilească acest calendar al prezidențialelor. Validarea candidaturii lui Crin Antonescu e corectă, toți liderii partidelor din coaliție ne-am asumat-o (VIDEO)
22:11 - Crin Antonescu: „Nu m-am retras, nu am abandonat, e o decizie pe care o aștept a acestor partide. Pe mine, așa cum s-a întâmplat întotdeauna, puteți conta” (VIDEO)
21:52 - Crin Antonescu, reacție „cu simpatie” la declarațiile lui Nicușor Dan: „A luat apărarea partidelor. M-am gândit: uite ce candidat bun ar fi fost pentru ei!” (VIDEO)
21:33 - Crin Antonescu: „Nu tremură inima în mine că voi fi sau nu candidat. Pentru asta, inima mea e de piatră” / Despre Călin Georgescu: „Asemenea bazaconii, grozăvii nu am mai văzut” (VIDEO)