Adrian Chesnoiu (PSD), ministrul Agriculturii, s-a plâns că, în ultimii ani, proiectul Casei de Comerț „Unirea” a fost mai mult „tămâiat” decât discutat. Acesta a explicat apoi cum va funcționa Casa, așa încât să fie scurtat drumul de la producătorul român de produse agro-alimentare la consumatorul final.
Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Dosar de politician”, moderată de Silviu Mănăstire pe B1 TV.
Întrebat care e strategia Ministerului Agriculturii cu privire la Casa de Comerț „Unirea”, Chesnoiu a răspuns: „Din păcate, în ultimii ani a fost un proiect mai mult tămâiat decât discutat, pentru că în loc să fie pus în aplicare și să funcționeze pentru a fi un integrator de soluții între producătorul român de materie primă sau de produse agro-alimentare și consumator, așa încât să se scoată din acest circuit economic intermediarii sau cei care speculează, a fost lăsat în conservare, să spun așa, și mai mult s-au făcut anchete despre ce nu s-a făcut sau ar fi trebuit să se facă”.
„Acum am finalizat analiza cu privire la funcționarea acestei Case și o vom capitaliza așa încât să poată înființa acele platforme de preluare și colectare a legumelor din marile bazine legumicole și distribuirea lor către consumatorii finali. E o verigă care ne lipsește și acolo e rolul acestei Case de comerț”, a continuat ministrul Agriculturii.
Întrebat pe ce vor investi 100 de milioane de euro, ministrul a răspuns: „Nu vom investi doar în această zonă, vor fi platforme de colectare și preluare a legumelor și pregătirea lor pentru comercializare și distribuire către consumatorii finali”.
Chesnoiu a precizat că din acele depozite / platforme de colectare, produsele vor fi introduse în circuitul comercial: „Fie se distribuie spre piețele agro-alimentare, fie către comercianții finali. Pot fi retailerii, marketurie din cartiere, cei care fac comerț cu produsele agro-alimentare. Sunt foarte mulți care vor marfă românească”.