În ultimele 3 luni, prețul mediu al uleiului a crescut cu 8,68%. Creșterea ar putea fi pusă pe seama războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei

În ultimele 3 luni, prețul mediu al uleiului a crescut cu 8,68%. Creșterea ar putea fi pusă pe seama războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei
Sursa: Freepik

Preţul mediu la uleiul de floarea-soarelui a crescut cu aproape 9% în ultimele trei luni, a anunțat Consiliul Concurenței printr-un comunicat de presă. Cel mai mic preţ la ulei înregistrat în luna martie a fost de 3,69 lei/litru, în timp ce cel mai ce cel mai mare preţ înregistrat a fost de 11,29 lei/litru.

Astfel, prețul mediu la uleiul de floarea soarelui la 1 litru, înregistrat în luna martie anului 2022 este de 9,179 lei. Prețul mediu a fost calculat în urma transmiterii datelor de către retaileri.

Prețul mediu a crescut cu aproape 9% în ultimele 3 luni

În ultimile 3 luni, mai exact în perioada ianuarie 2022 – martie 2022, a fost înregistrată o creștere a prețului mediu pentru ulei de floarea soarelui 1 litru, de 8,68%.

„Dacă ne raportăm la creșterea procentuală de la lună la lună, din intervalul ianuarie 2022 – martie 2022, se observă o creștere de 3,80% dacă comparăm luna ianuarie 2022 cu luna februarie 2022 și o creștere procentuală de 4,70%, dacă comparăm luna februarie 2022 cu luna martie 2022.

Aceste creşteri de preţuri pot fi rezultatul războiului din Ucraina şi a sancţiunilor impuse Rusiei, precum şi a apropierii sărbătorilor pascale, perioada în care tendinţa de achiziţionare a produselor alimentare este în creştere”, se arată în comunicat.

Companiile ar putea crește prețurile nejustificat

Consiliul Concurenţei monitorizează cu atenţie piaţa produselor alimentare, astfel încât companiile să nu profite de această situaţie şi să crească preţurile nejustificat.

„Recomandăm consumatorilor utilizarea aplicației Monitorul Prețurilor pentru a se informa asupra preţurilor la produsele alimentare. O simplă căutare pe această aplicaţie, va genera cele mai bune opţiuni din punct de vedere al preţurilor pentru toate alimentele, inclusiv pentru toate mărcile de ulei de floarea soarelui. În acest fel, consumatorii nu vor cumpăra produsele cele mai scumpe şi se pot orienta spre magazinele cu preţuri mai bune”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei

Urmăriți B1TV.ro și pe
`