De la declanșarea conflictului din Ucraina, Portul Constanța a devenit un punct strategic și mai important pentru Europa, din punct de vedere economic.
Cel mai mare port de la Marea Neagră este supraîncărcat de containere, multe nave trimit marfa către dockerii români, pachete care sunt mai apoi trimise cu trenul sau cu autoturismele, pe cale rutieră.
Tanya se numără printre navele care au fost nevoite să-și prelungească escala cu două zile în portul Constanța. Este vorba despre p navă a companiei franceze CMA CGM, informează Le Monde.
Nava a ajuns pe 22 februarie în Constanța, urma să descarce o parte din încărcătură, iar apoi să-și reia cursul pe 24 februarie, spre portul Odesa, din Ucraina. Din nefericire, a izbucnit războiul, iar căpitanul a abandonat planul.
„Era de neconceput să lăsăm nava să se aventureze mai departe în Marea Neagră. Mărfurile cu destinația Odesa au fost depozitate pe cheiurile Constanței, pentru a fi apoi transportate rutier sau cu trenul”, a transmis un purtător de cuvânt al CMA CGM.
Nava Tanya a plecat pe 26 februarie la Pireu, în Grecia.
Anual, prin Portul Constanța trec aproape 70 de milioane de tone de mărfuri.