Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a confirmat că legislația va fi modificată astfel încât furnizorii care au emis facturi necompensate și neplafonate să fie obligați să le refacă și să nu perceapă penalități de la oamenii care nu le-au plătit în termen.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
„Vom face o modificare pe această lege în așa fel încât furnizorii care nu au emis facturile să fie obligați să le refacă și să fie obligați să nu perceapă penalități pentru oamenii care nu le-au plătit în termen, pentru că vina de a nu face facturile așa cum am spus este clar exclusivă a furnizorilor. Aștept raportul ANPC să fie prezentat public”, a declarat oficialul, marți, când a anunțat noi măsuri de sprijin în contextul situației din sectorul energetic.
El a explicat cum poate un consumator casnic să își dea seama dacă factura primită a fost emisă cu respectarea legii privind compensarea și plafonarea.
„În factura care vine fiecăruia acasă, există o rubrică de plafonare, există o rubrică de compensare. Dacă acele rubrici nu sunt, nu e nici compensarea pentru plafonare, nici compensarea pe preț… ce trebuie să știm, mai există și facturi care nu au nici compensare, nici plafonare, probabil că din ianuarie o să fie mai puține, aia înseamnă că ori e greșită factura, ori prețul este suficient de jos, sub acele prețuri minime de 125 de lei/MW la gaz natural și 68 de bani cu taxe cu tot la energie electrică, acolo nu ai ce compensa. Nu sunt atât de multe cazuri după data de 1 ianuarie. Din discuțiile cu furnizorii, în noiembrie și decembrie au fost suficient de multe cazuri care au fost sub plafon”, a adăugat Virgil Popescu.
Potrivit ministrului, „în momentul de față sunt foarte puțini” cei care au primit facturi necompensate. Virgil Popescu spune că aceștia nu ar trebui să le plătească până când vor fi refăcute.
Întrebat ce se va întâmpla în situația în care și următoarea factură vine la fel, oficialul a răspuns: „Eu cred că până la urmă se poate merge la retragerea licenței acelui furnizor care nu respectă legea, pentru că nu poți să te joci cu nervii oamenilor, nu poți să te joci cu oamenii în condițiile în care tu nu respecți legea. Dacă o factură este în mod ilegal, care nu respectă legea, dumneavoastră ce ați face? O factură este emisă nu în baza legii care spune cum s-o emiți, ci este emisă arbitrar, încalcă legea… ce credeți că ar trebui făcut?! Nu va rămâne nimeni fără energie electrică, nici fără gaz, pentru că există furnizorul de ultimă instanță”.