Sony Group Corp din Japonia intenționează să lanseze o companie în această primăvară pentru a examina intrarea pe piața vehiculelor electrice, încercând să-și valorifice punctele forte în divertisment și senzori pentru a juca un rol mai important în mobilitatea următoarei generații.
Noua companie, Sony Mobility Inc, vine în timp ce gigantul tehnologic japonez „explorează lansarea comercială” a vehiculelor electrice, a declarat președintele Sony, Kenichiro Yoshida.
„Prin tehnologiile noastre de imagistică și de detectare, cloud, 5G și divertisment combinate cu stăpânirea conținutului nostru, credem că Sony este bine poziționată ca companie creativă de divertisment pentru a redefini mobilitatea”, a spus el, conform Reuters.
Deși poziția sa dominantă în electronicele de larg consum a fost erodata de rivalii asiatici precum Samsung din Coreea de Sud, Sony încă deține un arsenal de tehnologie de ultimă generație în domenii precum senzorii ce sunt folosiți în cadrul platformei lor de jocuri video, PlayStation 5.
De asemenea, rămâne una dintre cele mai mari companii de divertisment din lume, găzduind francize proeminente de jocuri video și filme. Sistemele audio și de divertisment sunt din ce în ce mai prezente pe vehiculele de ultimă generație. Totuși, în cazul Tesla, jocurile video pot fi jucate în timp ce mașina este în mișcare, fapt ce a condus la retragerea unui număr considerabil de vehicule din cauza problemelor de siguranță rutieră. Citește mai mult
Acțiunile Sony au crescut cu 4,2% la Tokyo după ce au fost anunțate planurile pentru vehicule electrice, depășind cu ușurință un indice Nikkei plat.
Wall Street pariază puternic pe mașinile electrice, iar industria auto globală a fost răsturnată de Tesla, acum cel mai valoros producător auto din lume. Mulți investitori se așteaptă, de asemenea, ca Apple să-și lanseze propriul vehicul în următorii câțiva ani.
Toyota din Japonia a alocat, de asemenea, în decembrie, 70 de miliarde de dolari pentru a-și electrifica mașinile până în 2030.