Directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Delia Nica, a afirmat, miercuri că nu a existat nicio creștere artificială a prețurilor din hipermarketuri după ce Guvernul a adoptat reducerea cotei de TVA la 9%.
De asemenea, Delia Nica a argumentat că majorare care ar putea să apară este dictată doar de dinamica unei piețe concurențiale, informează Agerpres.
„Nu am avut nicio comunicare de creștere artificială a prețurilor la raft. Este o campanie întreținută artificial. Gândiți-vă că din 55.000 de articole care se regăsesc la un hipermarket, circa 35.000 sunt produse alimentare. Dacă vine un produs de la un furnizor cu un preț mai mare, evident că există creșteri de prețuri, și se va regăsi la raft, însă veți vedea și reduceri de prețuri, de exemplu la legume și fructe, când va apărea pe piață producția proprie. Toate acestea țin însă de dinamica unei piețe concurențiale”, a spus Delia Nica, prezentă la un eveniment organizat de Asociația Română a Cărnii.
După ce Executivul a anunţat că scade TVA-ul la alimente, unii dintre cei mai importanţi comercianţi de pe piaţa din România fac tot posibilul pentru a profita la maximum de pe urma acestei măsuri. Metoda practicată: cresc preţurile treptat înainte de 1 iunie, data când taxa pe valoare adăugată va scădea la 9%. Un experiment realizat B1 TV arată că numai în două săptămâni de la anunţul premierului Victor Ponta, unele preţuri s-au majorat şi cu 30%. (Detalii AICI).
Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, a precizat că va face joi o vizită la unul dintre lanțurile magazinelor pentru a constata care este situația la raft și cum se formează prețurile.