Google va actualiza, marţi, algoritmul utilizat pentru afişarea rezultatelor căutărilor efectuate de utilizatori pe dispozitivele mobile, lucru care va influenţa ordinea de afişare a site-urilor, având prioritate cele cu versiuni pentru telefoane mobile şi tablete, informează businessinsider.com
Noul algoritm va introduce motorul de căutare care va favoriza site-urile de pe versiunile pentru dispozitivele mobile.
Astfel, paginile vor afișa textul cu litere mai mari, vor avea link-uri pe care se poate da ușor click și vor afişează corect conținutul indiferent de mărimea ecranului pe care sunt accesate.
Site-urile care nu au versiuni adaptabile ecranelor dispozitivelor mobile vor fi afişate în poziţii mai slabe în topul căutărilor Google.
Pentru că aproximativ 60% din traficul online este efectuat în prezent de pe dispozitive mobile, gigantul IT vrea ca utilizatorii săi să aibă o experienţă de navigare cât mai bună în momentul în care accesează un link pe telefonul mobil sau pe tabletă.
Schimbările au fost anunțate încă din luna februarie, astfel încât Google a oferit administratorilor de site-uri aproape două luni şi o mulţime de informaţii pentru a face modificările necesare paginilor web astfel încât să nu rişte să dispară din listele de rezultate ale căutărilor de pe mobil.
„Pe 21 aprilie o multe interprinderi mici vor fi foarte surprinse ca numărul de vizitatori la site-urile lor a scăzut considerabil”, a declarat Itai Sadan, CEO la o firmă ce se ocupă cu construirea site-urilor.
Sadan a mai adăugat că firmele mici vor avea de suferit, dacă nu vor mai putea fi găsite prin căutare pe Google.