Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban, despre decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA în cazul modernizării "Transalpina": Este absurdă

Fostul ministru al Transporturilor Ludovic Orban, despre decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA în cazul modernizării "Transalpina": Este absurdă
Foto: B1 TV

Ludovic Orban susține că decizia Corpului de control al prim-ministrului de a sesiza DNA în cazul modernizării „Transalpina” este absurdă.

Fostul ministru al Transporturilor afirmă că premierul Victor Ponta se folosește de funcție pentru a se răfui cu adversarii politici.

„Din ceea ce am văzut prezentat public din acel raport al Corpului de control nu am reușit să înțeleg de ce a fost trimis la DNA acest raport. Nu văd exact ce ilegalitate mi se reproșează. (…) Sunt total nelămurit ce elemente au stat la baza deciziei Corpului de control de a trimite acest raport către DNA. Probabil dorința lui Ponta de a mă mânji și pe mine. Nu este prima oară când Victor Ponta își folosește funcția de prim-ministru pentru a obține avantaje personale sau pentru a se răfui cu adversarii politici. În cazul în speță, chiar este complet absurd nu neapărat ce este cuprins în raport, deși și ceea ce este cuprins în raport are o anumită absurditate, dar mai ales decizia de sesizare a DNA”, a declarat, marți, Ludovic Orban, citat de Agerpres.

Contractul de tip credit-furnizor prin care a fost modernizată „Transalpina” este legal și reglementat.

„În cuprinsul raportului, singurul element pe baza căruia se întemeiază supoziția celor de la Corpul de control că eu aș fi luat decizia de a se fi realizat obiectivul de investiții prin contract de credit-furnizor este o notă internă a Companiei de Autostrăzi, inițiată de un director adjunct și aprobată de directorul general, dar chiar admițând faptul că eu aș fi acceptat, nu că aș fi determinat ca lucrarea să fie finanțată prin intermediul contractului de tip credit-furnizor, nu este nimic ilegal. Acest tip de contract este un contract legal, este un tip de contract care a fost folosit, nu este o invenție a mea, este un tip de contract care este legal și este reglementat”, a adăugat liberalul.

El mai susține că raportul Corpului de control conține o absurditate, în sensul că ar fi prejudiciu costul dat de finanțarea prin intermediul unui credit.

„În această lumină ar trebui să fie considerate prejudicii toate dobânzile plătite de guverne pentru finanțarea cheltuielilor publice prin intermediul creditelor, de orice fel ar fi fost creditele — credite FMI, credite de la bănci, emisii de titluri de stat, toate dobânzile pe care le-a plătit Guvernul ar trebui considerate prejudiciu. Nicăieri în lumea asta nu este considerat prejudiciu costul unei finanțări. Este o absurditate de care va râde orice om care are cât de cât legătură cu finanțele publice”, a afirmat liberalul.

Compania de Autostrăzi funcționează în baza unei legi și a fost hotărârea companiei, pe baza situației de atunci, mai spune Orban.

„Faptul că am introdus două proiecte de hotărâri pe ordinea de zi suplimentară, de asemenea, este amuzant. Să studieze Corpul de control al prim-ministrului câte proiecte de acte normative au fost introduse pe ordinea de zi suplimentară în guvernele Ponta”, a arătat liberalul.

El a explicat că este vorba de un anumit tip de hotărâri de guvern privind aprobarea unor indicatori tehnico-economici.

„Este mai rău să nu aprobi astfel de indicatori tehnico-economici decât să-i aprobi pe ordinea de zi suplimentară, ca să nu spun că indicatorii tehnico-economici sunt aprobați în Guvern după ce trec prin furcile caudine, sunt stabiliți în baza unui studiu de fezabilitate care se analizează în consiliul tehnic al companiei, al Ministerului Transporturilor, consiliul interministerial și abia după aceea intră pe ordinea de zi a Guvernului”, a mai explicat Orban.

Corpul de control al prim-ministrului va sesiza DNA pentru încălcarea unor prevederi legale în legătură cu modernizarea drumului național „Transalpina” în timpul mandatelor foștilor miniștri liberali Ludovic Orban și Varujan Vosganian.

Corpul de control a efectuat un control, din dispoziția lui Victor Ponta, la entitățile publice implicate în inițierea, elaborarea, avizarea, prezentarea și adoptarea actelor normative din 2008 referitoare la modernizarea DN 67C, Bengești-Sebeș („Transalpina”).

Raportul publicat marți, arată că pentru acest obiectiv s-a produs o pagubă de 388.725.108,53 lei la bugetul general consolidat al statului prin bugetul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:22 - O țară din Europa a reintrodus serviciul militar obligatoriu. Cât timp vor dura stagiile militare
21:13 - Reacția lui Cristi Danileț, după ce judecătoarele au anulat condamnarea de 13 ani și 8 luni de închisoare a lui Mario Iorgulescu: “Nu am nicio îndoială că …”
20:57 - O fetiță de 11 ani din Neamț a fost bătută crunt de o vecină. Poliția nu a fost sesizată. Explicațiile părinților
20:48 - Un român pe jumătate chinez a dat lovitura cu o afacere în Toronto: „The Mămăliga Kitchen. Da, a fost un mare succes”
20:48 - Calcul: Câți bani a primit în plus un pensionar, care are o vechime de 26 de ani pe cartea de muncă. Lista completă cu majorările de care au beneficiat seniorii
20:26 - Daniel Dăianu (Consiliul Fiscal): Noua ţintă de deficit a Guvernului, de 6,9%, e cu mult mai mare decât cea asumată inițial. Dacă nu ar fi existat amnistia, acel 6,9% din PIB, ar fi însemnat 7,3 – 7,4%
20:26 - Cum pot vota cetățenii români, prin corespondență, la alegerile prezidențiale și parlamentare. Acesta este termenul-limită pentru înregistrare
20:16 - Comisia Europeană va da undă verde la vânat lupi în România și alte state din UE. Cum poate acest lucru să afecteze românii
19:59 - Cum arată Raiul, în realitate. Un renumit neurochirurg a explicat totul: “Aceasta a fost dovada incontestabilă”
19:57 - Surpriză la parlamentare: Liderul liberal Ilie Bolojan va candida la Senat. Nelu Tătaru: „Dacă și doamna Lasconi l-a propus premier, noi cu atât mai mult!” (VIDEO)