Clientul mărcii Dacia este unul pragmatic, care „își dorește un vehicul util pentru viața lui de zi cu zi”, a spus Damien Laplane, un oficial al constructorului, în contextul în care 28% dintre mașinile vândute de Dacia în primul semestru din 2021 au sistem de alimentare cu GPL, transmite Economica.net.
Damien Laplane, responsabil pentru prestații transversale Dacia, consideră că marca românească din grupul Renault „a democratizat oferta GPL, propunând sub denumirea ECO-G această variantă de alimentare pe toată gama sa de modele cu motoare termice – Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster și Jogger”.
Dacia este singura marcă de pe piață care propune motorizarea mixtă benzină-GPL pe toată gama sa de vehicule echipate cu motoare termice.
Potrivit Dacia, cea mai mare parte a automobilelor care folosesc alimentarea mixtă benzină-GPL sunt echipate cu sisteme instalate de firme specializate, în afara rețelei de dealeri autorizați ai constructorului. Totuși, în ultimii doi ani, GPL a devenit mai mult ca oricând o soluție căutată, iar vânzările de vehicule de acest gen sunt pe val, fiind stimulate de spirala ascendentă a prețurilor la energie și benzină.
Dacă astăzi tot mai mulți constructori propun clienților vehicule echipate din uzină cu motorizări cu alimentare mixtă benzină-GPL, Dacia a mizat pe GPL încă de acum mai bine de zece ani.
În Franța, vânzările s-au majorat de patru ori în primul trimestru din 2021 comparativ cu perioada corespunzătoare a anului trecut, respectiv de 15 ori față de primele trei luni din 2019, o creștere datorată în mare parte mărcii Dacia. Practic, în 2020, modelele Dacia au reprezentat peste trei sferturi (78%) din vânzările de vehicule noi echipate cu GPL din Franța.
La nivel mondial, spun oficialii Dacia, „vânzările de modele echipate pe GPL reprezentau deja 20% din livrările Dacia în 2020. Iar în primul semestru din 2021 ele reprezintă 28% din total”.
„Clientul Dacia este pragmatic. El își dorește un vehicul util pentru viața lui de zi cu zi. Datorită motorizării cu alimentare mixtă și celor două rezervoare, oferta pe GPL asigură o autonomie de peste 1.000 km, care ajunge până la 1.300 kilometri în cazul noii Dacia Sandero”, a declarat Damien Laplane.