„Nu sunt firmă de advertising” – așa a reacționat premierul Florin Cîțu, întrebat dacă chiar nu are ce să-și reproșeze în legătură cu eșecul campaniei de vaccinare anti-COVID-19. Eșec pe care acum nu-l mai neagă, deși săptămâni în șir el și președintele Klaus Iohannis au vorbit despre succesul campaniei și chiar despre depășirea pandemiei.
Dar premierul și Ministerul Apărării, responsabil și el direct de eșecul campaniei, nici nu trebuiau să fie vreo firmă de advertising, susține Vlad Voiculescu (USR PLUS), fost ministru al Sănătății.
„Echipa de la Ministerul Sănătății condusă de Stefan Voinea i-a propus o strategie care includea implicarea voluntară a unora dintre cele mai importante agenții de advertising din România. (…)
În loc să accepte propunerea noastră de a implica specialiști în comunicare și voci credibile civile, Cîțu a ales să militarizeze complet campania, o premieră absolută în Europa”, a scris Voiculescu, pe Facebook.
De altfel, Vlad Voiculescu a explicat de mai multe ori că Ministerul Sănătății a fost exclus complet din procesul de decizie în organizarea și desfășurarea campaniei de vaccinare anticoronavirus, deoarece Florin Cîțu a vrut să preia asupra sa toate meritele. Iar când campania de vaccinare s-a prăbușit, brusc, n-a mai fost responsablitatea lui, ci a… Ministerului Sănătății.
În mesajul său, Vlad Voiculescu a enumerat parte din propunerile făcute atunci și a postat prezentarea pe care i-am trimis-o personal lui Florin Cîțu pe 6 ianuarie 2021. Aceasta poate fi citită AICI.
Ce s-a întâmplat în schimb?
„În loc să accepte propunerea noastră pentru un pact național, Cîțu a ales să facă din vaccinare principala sa campanie de imagine pentru șefia PNL.
În loc să accepte propunerea noastră să implice specialiști, Cîțu s-a autodeclarat mare șef al vaccinării, cu col. Gheorghiță în calitate de executant.
În loc să accepte propunerea noastră de contactare directă a oamenilor prin vocea celor în care ei au încredere – medici de familie, primari, preoți – Cîțu a ales să le spună el “ce conține vaccinul”.
În loc să accepte propunerea noastră de a implica specialiști în comunicare și voci credibile civile, Cîțu a ales să militarizeze complet campania, o premieră absolută în Europa.
REZULTATUL: s-au vaccinat puțin peste 30% dintre români, adică exact cei despre care știam de la bun început că VOR să se vaccineze. Probabil aceștia s-ar fi vaccinat și dacă trebuiau să plătească pentru asta”, a scris Vlad Voiculescu, pe Facebook.