Câte stații de încărcare pentru mașini electrice are România. Numărul scăzut, piedică în calea entuziasmului cumpărătorilor

Câte stații de încărcare pentru mașini electrice are România. Numărul scăzut, piedică în calea entuziasmului cumpărătorilor
Analiza pieței de mașini electrice- studiu Roland Berger

Uniunea Europeană are în vedere măsuri punctuale pentru tranziția la autoturismele „eco-friendly”, iar România va trebui să implice directivele, pentru următorii ani. Din ce în ce mai mulți români au început să-și cumpere mașini electrice, încurajați de sprijinul financiar guvernamental, de perspectivele de viitor, deși întâmpină și anumite probleme, pe care specialiștii în domeniul auto le semnalează.

Primii proprietari de mașini electrice s-au plâns de autonomia scăzută a bateriilor. Între timp, tehnologia a avansat rapid, iar producătorii au oferit o calitate din ce în ce mai bună, din acest punct de vedere. Dar cea mai mare problemă a șoferilor, care persistă, reprezintă numărul scăzut de stații pentru încărcare.

Potrivit unui studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT), densitatea minimă a încărcătoarelor pentru mașinile electrice este de 7 încărcătoare pe km pătrat, distribuite în mod egal în întreaga zonă.

În prezent, în România există aproximativ 500 de stații de încărcare pentru mașini electrice, dintre care în jur de 100 în București.

Din ce în ce mai multă deschidere în Europa, pentru mașinile electrice

La nivel european, interesul pentru achiziționarea de mașini electrice cunoaște un trend ascendent. Peste jumătate dintre europeni (55%) și toți managerii de flote auto de pe continent intenționează să cumpere mașini electrice în următorii doi ani, potrivit unei analize e-Readiness Report 2021.

Ca urmare, vânzările de vehicule electrice ar putea atinge 23% (1,7 milioane unități) din totalul vânzărilor de mașini noi până în 2024, pe cele mai importante șase piețe din Europa, Franța, Germania, Italia, Norvegia, Spania și Elveția.

Autoritățile din România sprijină cumpărarea autovehiculelor nepoluante prin programul Rabla Plus, prin oferirea unui eco-tichet în valoare de 45.000 lei pentru autovehicule noi electrice și de 20.000 lei pentru autovehicule noi hibride.

Comisia Europeană are în plan ca din 2035 să nu mai fie vândute mașini noi pe benzină sau diesel, iar ținta intermediară este ca emisiile de CO2 ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030. De asemenea, vor fi impuse și intervale minime la care să existe stații de încărcare pentru mașinile electrice pe autostrăzi: cel puțin la fiecare 60 km pe autostradă și la minim 150 km vor trebui să existe stații de alimentare cu hidrogen.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
13:24 - MApN: Sistemul PATRIOT aflat în dotarea Regimentului 74 a fost certificat şi va executa serviciul de luptă alături de celelalte capabilităţi ale Forţelor Aeriene
13:23 - Timpii de staționare la granițe se vor reduce cu circa 30 de minute după intrarea în Schengen
13:01 - Spitalul Colentina poate relua internările în cele şase secţii unde acestea au fost suspendate / Alexandru Rafila: „DSP își face datoria. Acest spital este în subordinea Primăriei Capitalei”
12:51 - Donald Trump despre demisia directorului FBI drept ”o zi extraordinară” pentru SUA
12:38 - Cătălin Predoiu: „Aderarea deplină la Spațiul Schengen este un rezultat pentru cetățenii români care au avut atâta răbdare și au îndurat această așteptare”
12:16 - Trei meserii noi au fost introduse în Clasificarea ocupațiilor din România
12:07 - Președintele Coreei de Sud, Yoon, promite că va „lupta până la capăt” și nu regretă că a declarat legea marțială
11:58 - Marcel Ciolacu, după decizia privind aderarea României la Spațiul Schengen: „Un semnal clar că nu vom accepta vreodată să fim cetățeni de mâna a doua în Europa” (VIDEO)
11:45 - Joi se judecă cererea privind suspendarea documentelor desecretizate ale SRI, SIE, MAI și STS. Călin Georgescu este reclamantul
11:28 - Klaus Iohannis, după decizia Consiliului JAI privind aderarea deplină la Spațiul Schengen: „Direcția europeană rămâne singura cale reală de dezvoltare, iar toate forțele politice democratice au obligația de a lucra împreună pentru a păstra nealterat acest parcurs”