Asociațiile de infrastructură cer soluții urgente de la CNAIR, după carnagiul de pe DN2. Propunerea specialiștilor

Asociațiile de infrastructură cer soluții urgente de la CNAIR, după carnagiul de pe DN2. Propunerea specialiștilor
Accident mortal pe E85. Foto: ISU Bacău

Asociațiile din domeniul infrastructurii pun presiune pe CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), după cel mai recent carnagiu, de pe cel mai periculos drum din România, DN2.

Opt oameni au murit săptămâna trecută, într-un accident pe DN2, în zona Răcăciuni, aproape de Bacău. Mai mulți pasageri ai unui microbuz și o familie dintr-o mașină de categoria B au fost zdrobiți, în urma impactului. Astfel, Asociația Pro Infrastructura și Asociația Construim România solicită măsuri urgente pentru limitarea accidentelor grave pe drumurile naționale.

Soluția asociațiilor din infrastructură, pentru a limita producerea accidentelor grave

În lipsă de autostrăzi, ca soluție de moment ar fi „2+1 alternativ”, cu separarea sensurilor folosind un parapet ușor, spun specialiștii în infrastructură. Această variantă a fost implementată parțial deja pe alte tronsoane și a avut un rol foarte important în prevenirea accidentelor severe.

„Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Așa cum API a atras atenția în repetate rânduri, pe DN2 și alte drumuri de 13m lățime, există o soluție simpla și ieftină de a separa sensurile și a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementata parțial pe cei 10 km dintre Sinești și Movilița, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani.

De ce nu este generalizată această soluție pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (și a celor cu girofar), deși viteza medie în ansamblu crește!

Solicităm CNAIR să spună cu nume și prenume cine a pus presiune pentru oprirea generalizării sistemului „2 plus 1 alternativ” pe DN2 și DN28. Cerem doamnei director Mariana Ioniță să ne spună care este prioritatea CNAIR: viteza celor puternici sau siguranța celor mulți?

Intrarea voluntară sau involuntară pe contrasens este o cauză principală a accidentelor grave din afara localităților. Cerem imperativ, pentru a suta oară, aplicarea sistemului 2+1 alternativ cu separarea sensurilor folosind parapet ușor (cablu elastic) pe toate drumurile de 13m lățime.

În plus, solicităm o analiză serioasă a rețelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depășire fără a intra pe contrasens.

Dacă vrem ca România să nu mai fie ultima din Europa la siguranță rutieră, trebuie să ajustăm infrastructura EXISTENTĂ. Autostrăzile nu vor putea înlocui toate drumurile naționale.

Nu în ultimul rând avem un mesaj pentru pasagerii microbuzelor. Poate că ați observat că aproape fiecare accident de microbuz devine un carnagiu. Folosiți centura de siguranță și cereți și celorlalți călători să-și pună centura!”, a transmis Asociația Pro Infrastructura.

Eveniment de comemorare a victimelor de pe DN2, în Bacău

Victimele accidentului de săptămâna trecută, de pe E85, vor fi comemorate în Piața Tricolorului, din Bacău. Evenimentul va avea loc sâmbătă, ora 14:00.

„Aveţi familii? Aveţi copii? Aveţi maşini? Aveţi! Sâmbătă, ora 14-00, toţi şoferii, inclusiv taximetriştii, aprindem o candelă în Piaţa Tricolorului în memoria persoanelor decedate la Răcăciuni. Un semnal pentru conştientizare!”, a anun’at grupul Județul Bacăul Bun și Rău.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`