Percheziții DNA la Ministerul Transporturilor, într-un dosar cu un prejudiciu de 5 milioane de euro (VIDEO)

Percheziții DNA la Ministerul Transporturilor, într-un dosar cu un prejudiciu de 5 milioane de euro (VIDEO)

Situație incredibilă la Ministerul Transporturilor! În urma verificărilor, procurorii DNA au descoperit mai multe firme care au raportat profit de aproape 100% din bani proveniţi exclusiv din contracte cu statul.

Vizaţi de anchetă ar fi oamenii de afaceri Ganea Iorgu şi Costel Comană de la Regiotrans. Aceştia dădeau şpăgi unor oameni din minister, pentru a obţine aproape toate contractele, în perioada 2008 -2013. S-a ajuns până acolo încât Estrella Ştefănescu, şef serviciu transporturi din cadrul CNCFR, cerea inclusiv bani pentru a merge la nunţi, în schimbul favorizării firmelor „băieţilor deştepţi”.

Procurorii o acuză că a favorizat ani de-a rândul firmele oamenilor de afaceri Iorgu Ganea şi Costel Comana. În schimb, primea bani, dar şi favoruri care mai de care: oamenii de afaceri se ocupau de revizia maşinii acesteia, îi alimentau cardul de combustibil, o cazau împreună cu fiica sa gratuit în Poiana Braşov, îi angajau copiii în calitate de controlori pe ruta Bucureşti-Constanţa, îi dădeau anvelope de iarnă, laptop, telefon mobil, şi, culmea, îi dădeau bani să meargă la nunţi.

Şi directorul general Regiotrans Florin Hădărean a venit să dea explicaţii în faţa procurorilor anticorupţie.

Audierile de la DNA vin după ce procurorii anticorupţie au făcut percheziţii la Ministerul Transporturilor într-o cauză în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro. Potrivit DNA, din august 2010 şi până în prezent mai mulţi funcţionari din Ministerul Transporturilor, CN CFR S.A au săvârşit fapte de corupţie pentru favorizarea operatorului privat Regiotrans. Operator privat care doar în 2011 a primit peste 180 de milioane de lei din subvenţii, iar 70% din sumă s-a decontat pe relaţia cu firmele controlate de Iorgu Ganea şi Costel Comana.

În acest caz, procurorii DNA au constatat că a fost fraudat bugetul de stat în privinţa subvenţiilor publice. Ambii doreau să transfere afacerile pe calea ferată în străinătate prin circuite de spălare a banilor.

De altfel, Costel Comana şi Iorgu Ganea sunt parteneri de afaceri de mult timp. Comana a fost la un moment dat şef al staţiei CFR Braşov Triaj. La începutul anilor 2000 a renunţat la funcţia din CFR pentru a încerca o afacere tot în domeniul căilor ferate, scriu jurnaliştii de la Ziarul Financiar. Iar ca partener de afaceri l-a ales pe Iorgu Ganea, care avea un spaţiu închiriat pentru jocuri electronice în incinta gării Braşov.

Vizat de procurori în acest caz este şi directorul de la Regionala Căi Ferate Braşov, Nicolae Costache. Procuorii anticorupţie îl acuză că ar fi luat mită de la Fanea Vasile pentru favorizarea firmei acestuia, Vest Construct, în contractul de lucrări la Regionala Căi Ferate Braşov.

Percheziţii au fost şi la firmele RC CF Trans SRL Braşov, la Nicolau Costache, la sediul CN CFR SA. DNA susţine că aici este vorba despre infracţiuni de mită, permiterea accesului la informaţii nedestinate publicităţii în scopul acordării unor contracte de către Nicolau unor firme favorite pentru echipamente scoase la licitaţie de CFR SA, dar şi facilitarea preluării unui număr cât mai mare de trasee de către Iorgu Ganea de la CFR Călători.

Astfel, nu este de mirare că situaţia la CFR este critică. CFR SA a închiriat anul trecut 115,7 kilometri de cale ferată, 11 % faţă de cât şi-a propus.

În urma procedurii au fost adjudecate secţiile de cale ferată Ploieşti – Armăşeşti şi Făurei – Urziceni, aferente sucursalelor regionale Bucureşti şi Galaţi, iar preţul de preluare a fost de 591.500 lei, respectiv de 166.500 lei, pe an.

Procedura a vizat închirierea a 29 de secţii de cale ferată, aferente sucursalelor regionale Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

CFR SA anunţa în iulie anul trecut că vrea să închirieze aproape 1.100 km de cale ferată, însă a atribuit doar trei secţii, însumând 63,7 kilometri, tot firmei RC-CF Trans, pentru care va încasa anual 620.000 lei fără TVA.

Percheziții la Ministerul Transporturilor

Urmăriți B1TV.ro și pe
`