City Insurance nu va mai putea vinde la prețuri preferențiale asigurări RCA pentru transportatorii din anumite asociații de profil. Decizia a fost luată de Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), administratorul numit de ASF a cărui principală sarcină e să se asigure că City Insurance, rămasă mult în urmă cu plățile, își va respecta obligațiile asumate prin vânzarea polițelor. Dacă FGA nu reușește, drumul societății va fi spre faliment, notează Economica.net.
City Insurance cerea un tarif fix de 5.900 de lei, mult sub nivelul competitorilor, pentru asigurarea camioanelor de peste 16 tone care aparțineau membrilor UNTRR și FORT, două dintre asociațiile transportatorilor.
Potrivit Economica.net, după suspendarea ofertei speciale, prețurile au urcat cu 10-15%. Pe de altă parte, Augustin Hagiu, președintele FORT, a susținut că în cazul camioanelor cu B0 (fără bonus, fără malus) prețul ar fi urcat cu 40%.
COTAR, asociație care reunește câteva mii de service-uri, multe dintre ele cu creanțe de încasat de la City Insurance, a salutat decizia. Florin Pandele, vicepreședintele COTAR, e proprietarul unuia dintre grupurile de service-uri care au cerut falimentul City pentru datorii care depășeau un milion de euro.
Pe de altă parte, Augustin Hagiu, șeful FORT, a transmis că decizia FGA lovește în firmele de transport: „Multumim din inima tuturor celor ce au contribuit la asta . Sa se ingroape in bani le dorim ! Ce vor face transportatorii vom vedea. Este inca o lovitura dura. Era firesc sa se ajunga aici. ASF nu a avut curaj decat unde a dorit, in cealalta parte “este baietii” si nu trebuie deranj. Noi platim ca prostii iar ei se ingrasa”.
Industria transporturilor este unul dintre cei mai mari angajatori din România, cu peste 250.000 de oameni doar în zona de șoferi, mai precizează Economica.net.